شایعه سفر محرمانه بشار اسد به تهران!!

برخی منابع در ادامه جنگ سیاسی-روانی علیه سوریه و محور مقاومت و اتهام‌زنی به ایران مدعی شدند رئیس جمهوری سوریه اخیرا محرمانه به ایران سفر کرده است.

در ادامه عملیات سیاسی-روانی چند کشور غربی علیه سوریه و محور مقاومت (از جمله ایران) که از طریق رسانه‌های اروپایی-آمریکایی و برخی رسانه‌های منطقه‌ای مانند الجزیره قطر و العربیه عربستان سعودی انجام می‌شود، این بار روزنامه الزمان چاپ لندن (که سیاستی خصمانه علیه محور مقاومت منطقه دارد)، مدعی شد که بشار اسد اخیرا در سفری محرمانه به ایران سفر کرده است.

 
پس از انتشار شایعاتی مبنی بر کمک مالی ایران به سوریه که دمشق آن را بشدت تکذیب کرد، استفاده از عناصر ایرانی در سوریه علیه تظاهرات‌کنندگان که رسانه‌های صهیونیستی در میان مخالفان سوریه شایعه کردند، این بار در جدیدترین شایعه روزنامه الزمان به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که بشار اسد اخیرا به ایران سفر و با محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری و آیت‌الله خامنه‌ای رهبری ایران دیدار کرده است.
 

بنا بر ادعای این روزنامه، اسد در این دیدارها تحولات کشورش را به اطلاع مقامات ایران رسانده است و مقامات ایران در مقابل توصیه کرده‌اند که تلاش‌های عربی برای سوریه را رد نکند و در مقابل تعاملی مثبت با آنان داشته باشد.
 

این خبر که تا این لحظه (لحظه تنظیم خبر) در جای دیگری منتشر نشده است در گام نخست با استقبال سریع رسانه‌های اسرائیلی روبه‌رو شده است و روزنامه هاآرتص این خبر را منتشر کرده است.
 

در عین حال که منابع و دیپلمات‌های غربی از همکاری آمریکا با عربستان سعودی، قطر و اردن و رژیم صهیونیستی برای ناامن کردن سوریه از طریق حمایت از گروهک‌های مسلح چندین بار خبر داده‌اند، در مقابل، منابع اسرائیلی نیز بارها تلاش کرده‌اند که وانمود کنند ایران در آنچه این کشورها آن را سرکوب اعتراضات در سوریه می‌خوانند، دخیل است.


 
بشار اسد ماه گذشته میلادی در سالروز تشکیل نیروهای مسلح در سوریه در سخنانی با اشاره به این فشارها و رد شایعات درباره ارتش سوریه، تاکید کرد که اگر کشورهای غربی تصور می‌کنند دمشق به این فشارها تن می‌دهد، سخت در اشتباه هستند.

منبع:  فارس

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا